Nejnovější zákaznický průzkum společnosti Ferratum odhalil poznatky o rovnosti pohlaví. Průzkum, který byl proveden ve 12 zemích a zahrnoval více než 4600 respondentů, nový pohled na genderové předsudky v různých aspektech života, od vzdělání a kariéry po koníčky a finanční rozhodování. Účelem průzkumu je zvyšování povědomí o genderových předsudcích a podpora žen, o níž se společnost Ferratum snaží v rámci svých kampaní ke Dni žen. Tyto kampaně již společnost pravidelně realizuje 4 roky.
Finanční rovnost odhalena.
Více než 85 % všech mezinárodně dotazovaných zákazníků Ferratum odpovědělo, že finanční služby jsou všem přístupné bez diskriminace na základě pohlaví, což je vítaný výsledek směrem k více genderově neutrálnímu prostředí. Zákazníci v Bulharsku, Estonsku a Lotyšsku cítili tuto rovnost nejvíce. Respondenti žijící ve Švédsku, Norsku a Dánsku měli v celkovém hodnocení mírně nižší, více než 78 % respondentů souhlasí, že přístup k finančním službám je rovný pro všechny.
Emoce zůstávají škatulkovány.
Zákazníkům byli tázáni, zda jsou ženy více spojovány s laskavostí a emocionalitou než muži, a 75 % všech respondentů souhlasilo s tímto tvrzením ohledně emocí a pohlaví. Chorvati, Bulhaři, Estonsci a Rumuni to cítili obzvláště silně, s průměrem souhlasu přesahujícím 82 %. Respondenti, jejichž průměrné hodnocení bylo nižší, s více než 68 % souhlasících, že ženy jsou spojovány s větší emocionalitou a laskavostí, pocházeli z Finska, Švédska, Norska a Lotyšska.
Volnočasové aktivity nejsou rovné.
V otázce, zda jsou určité koníčky a volnočasové aktivity považovány za společensky vhodnější pro určité pohlaví, souhlasila velká část všech dotazovaných zákazníků - více než 73 %. To platilo zejména pro zákazníky Ferratum žijící v Bulharsku, souhlasilo více než 79 % respondentů, a Rumunsku, Estonsku a Chorvatsku s více než 72 %. Stereotypy genderově specifických koníčků nebyly tak výrazně vnímány ve Finsku, České republice a Švédsku, s průměrným názorem přesahujícím 60 %.
Předsudek diskriminace přetrvává.
Více než 71 % dotazovaných zákazníků cítilo, že lidé jsou někdy upřednostňováni nebo diskriminováni na základě jejich pohlaví v naší společnosti. Výsledky průzkumu ukazují, že toto tvrzení cítili obzvláště silně obyvatelé Dánska, Německa a Norska, kteří souhlasili v průměru více než 76 %. Jednotlivci, které Ferratum zkoumal a kteří necítili tak silně, že jsou upřednostňováni nebo diskriminováni kvůli svému pohlaví, v průměru více než 63 %, žijí v Lotyšsku, Slovinsku, České republice, Finsku a Švédsku.
Vliv pohlaví na výběr vzdělání přetrvává.
Při výběru univerzitního nebo vyššího vzdělávacího směru byla společenská očekávání založená na pohlaví zjištěna 72 % respondentů. Estonsko to cítilo nejsilněji, s průměrem 79 %, následováno Rumunskem s více než 77 %. V zemích s menším vnímáním nerovnosti volby vzdělávacích příležitostí na základě pohlaví odpovědělo kladně více než 60 % lidí žijících ve Finsku a České republice.
Vnímání pohlaví na pracovišti se stále liší.
Práce a kariéra jsou také oblasti, kde více členů naší komunity Ferratum cítilo předsudek vůči pohlaví, 68 % odpovědělo, že byli svědky toho, že s lidmi na srovnatelných pozicích na jejich pracovišti bylo zacházeno odlišně výhradně na základě jejich pohlaví. Zákazníci v Bulharsku, Rumunsku, Estonsku a Německu zažili nejvýraznější případy tohoto jevu. Oproti tomu respondenti komunity Ferratum v zemích České republiky, Norska, Švédska a Lotyšska zaznamenali v průměru 60 % výskyt genderových předsudků na jejich pracovišti u srovnatelných pozic.
Lidé stále cítí konkurenční nerovnováhu mezi pohlavími.
Genderové rozdíly cítilo v průměru 66 % respondentů, když byli dotázáni, zda jsou muži spojováni s tím, že jsou strategičtější a konkurenčnější než ženy. To nejvíce cítili lidé žijící v Chorvatsku, Estonsku a Německu, s průměrem souhlasu přesahujícím 75 %. V Slovinsku, Lotyšsku a Finsku respondentům v průměru méně připadalo, že muži jsou spojováni s tím, že jsou strategičtější a konkurenčnější než jejich ženské protějšky, s více než 58 % souhlasících.
Stále existují oblasti, kde je třeba řešit genderové nerovnosti. Pochopení, jak se lidé cítí, je prvním krokem k řešení problémů, kterým čelí naše společnost a k budoucnosti postavené na rovných příležitostech pro všechny.
Poskytovatel spotřebitelských úvěrů Ferratum působí více než deset let ve 15 zemích je součástí společnosti Multitude, je inovátorem moderního financování. Ať už jde o jednoduché financování nebo přátelskou zákaznickou podporu, jsme zde pro Vás.