Máme pro vás 5 tipů, jak se v létě chránit před sluncem

Plánujete vyrazit na dovolenou za sluncem nebo se jen chystáte vydat někam v okolí domova? Tak či onak, pobyt na slunci pravděpodobně bude velkou součástí vašeho léta. Přečtěte si proto 5 tipů, jak vás a vaši rodinu chránit před slunečními paprsky.

1) Zůstaňte ve stínu

Tato rada se možná zdá být trochu absurdní – jít na pláž a být ve stínu. Avšak menší pauza od přímého slunce nemusí nutně znamenat, že přijdete o zážitek z teplého počasí. Stín byste měli vyhledávat zejména během doby, kdy jsou sluneční paprsky nejvíce intenzivní, což je zhruba v době od 11 hodin dopoledne do tří hodin odpoledne.

Ochranu vám na pláži může poskytnout slunečník a veřejná koupaliště mají často vybudovaná místa přímo pro tyto účely. Tak budete mít jistotu, že svou pokožku nevystavíte slunci příliš, což může zapříčinit předčasné stárnutí pokožky a dokonce i zvýšit možnost rakoviny kůže.

2) Používejte opalovací krém pravidelně

 V dnešní době existuje široké spektrum nejrůznějších opalovacích krémů. Jsou voděodolné, odolné proti potu, s vysokým SPF faktorem, krémy určené jen na obličej a máme dokonce i ochranné balzámy na rty. To znamená, že ideální krém pro vás pravděpodobně najdete v každé drogerii. Hledejte takový, který má faktor alespoň 30. Avšak, i když si koupíte ten nejlepší opalovací krém, neznamená to, že bude působit do nekonečna. Každý krém byste měli aplikovat alespoň každé dvě hodiny nebo pokaždé, když se hodně potíte či jdete do vody. Další věcí, na kterou byste si měli dát pozor je i množství, které na pokožku aplikujete. Opalovací krém by totiž měl zakrýt celou kůži. Americká akademie dermatologie uvádí, že 25-50 % lidí při opalování používá málo opalovacího krému. A kolik krému že vlastně potřebujete? To samozřejmě záleží na typu pokožky, ale běžný dospělý potřebuje cca 30 ml krému na to, aby jím pokryl celé tělo.

3) Noste sluneční brýle a pokrývku hlavu

Sluneční brýle jsou více než jen módním doplňkem, chrání totiž vaše oči před škodlivými paprsky a zabraňují tvorbě vrásek v okolí očí. Nezapomínejte ani na děti a batolata. Experti totiž uvádí, že  nejvíce jsme UV paprskům vystaveni právě jako děti nebo teenageři.

Když však brýle kupujete, nezapomínejte na nich zkontrolovat štítek, abyste věděli, jaké množství ochrany vám poskytnou. Nosíte-li poté dioptrické brýle, zvažte možnost nechat si v optice udělat dioptrické sluneční brýle, abyste mohli jak dobře vidět, tak mít chráněné oči.

4) Zpomalte – zasloužili jste si to

Pospíchat, pospíchat, pospíchat. Heslo, kterého se v dnešní době drží většina z nás. Avšak v těchto dnech je nejideálnější čas na to, abyste trochu zpomalili. Chcete-li například cvičit, cvičte raději ráno nebo večer, kdy je trochu chladněji a sluneční paprsky nejsou tak intenzivní. Po cvičení si poté dopřejte relax, přece jen ani zdraví lidé se nemusí vždy vyhnout takovým problémům, jako je například mrtvice. A navíc, kdy jindy by se mělo trochu odpočívat, když ne v létě?

5) Nezapomínejte na hydrataci

Voda je naprosto stěžejní k tomu, abyste zůstali zdraví. Doporučované množství vody, kterou by měl dospělý jedinec vypít, se přitom liší. Pokud ovšem přes den pijete i jiné nápoje, nezapomeňte pít i čistou vodu. BBC například vysvětluje některá fakta a mýty o tom, jak se hydratovat a že je mnohdy těžké jasně určit množství vody, které by měl člověk vypít. I tak se ale odborníci shodují, že je voda důležitá a během letních měsíců bychom její příjem zcela určitě neměli podceňovat. Poslouchejte proto své tělo a pijte vždy, když máte žízeň.

Inspirovali jsme vás k tomu, abyste se během léta vydali na pár dnů pryč? Přečtěte si náš článek o 5 letních prázdninových destinacích pro mladé rodiny.