Vtipné marketingové aktivity na aprílový den

První duben je po celém světě oslavován jako den, kdy lidé vymýšlejí a dělají vtípky a nachytávky na druhé. I když to není státní svátek, Apríl je neodmyslitelnou součástí populární kultury. Mnohé značky v uplynulých letech geniálně využily tento den pro svoji komunikaci, aby se projevením tohoto specifického humoru přiblížily zákazníkům. Připravili jsme pro vás přehled 8 chytrých kampaní, o kterých se hodně mluvilo:

1.Google

Tento technologický gigant má v aprílových žertech dlouhou tradici. V roce 2007 den před samotným Aprílem Google oznámil spuštění nové služby nazvané „Gmail Papír“. Tato nová služba údajně měla umožnit uživatelům uložit si maily do papírového archivu s tím, že společnost Google je následně vytiskne na papír vyrobený z „96% recyklovaného organického sójového hlenu“.

2.Planet Fitness

Na první duben v roce 2015 odhalila oblíbená síť fitness center nový revoluční produkt nazvaný Reclino-max – polohovací křeslo, které je zároveň i fitness strojem. Doprovázela to komunikace, že fitness centrum chtělo nejen „přinést více pohodlí do posilovny, ale také více posilovny do našeho pohodlí“. Zaběhlá rutina, kdy si jdete zacvičit a následně odpočíváte, tak měla být už minulostí, protože nové fitness křeslo umožňuje lidem dělat obojí zároveň. Zkrátka dokonalý produkt pro lidi, kteří se nemohou dokopat ke cvičení. Škoda jen, že to není reálné.

3.Scope Bacon Mouthwash

Společnost vyrábějící ústní vody Scope se rozhodla na Apríla pro osobitý vtípek – uctít milovanou slaninu. Hoax byl velmi dobře připraven – profesionálně natočené video, webová stránka a podpora na sociálních sítích dodávala tomuto žertu na důvěryhodnosti. Bylo to tak důmyslné, že tomu spousta lidí uvěřila – mnoho z nich se totiž opravdu dostavilo do prodejen a mělo zájem o koupi ústní vody s příchutí slaniny.

4.shuberX

Společnost Uber založená na sdílených jízdách se spojila s obuvnickou značkou Toms a společně vymyslely „dokonalé manželství udržitelnosti, technologie a komunitních aktivit – vyrobené z kartonu“. To možná ještě trochu podceňujeme celý nápad – výsledek totiž zahrnoval produkt shuberX. Ano, hádáte správně – šlo o kartonové auto a boty! Kartonové krabice a speciální boty pro ekologický pohon namísto koňského spřežení. Pobavilo!

5.Twttr vwl anncmnt

V případě, že jste neporozuměli titulku, text říká: Prohlášení Twitteru o samohláskách. V roce 2013 Twitter oznámil přechod na dvě základní služby. „Twttr“ je první z nich a nabízí užívání zdarma, ovšem povoluje pouze užívání souhlásek. Zatímco „Twitter“ je služba, která zahrnuje i samohlásky. V tomto případě bylo hned jasné, že se jedná o hoax. I když pár dětí uvěřilo, že se jedná o pravdu.

6.Branson a jeho nová planeta

Možná jste i vy zaslechli zprávu, že Mark Zuckerberg si kupuje ostrov. To není nic oproti tomu, co firma Virgin prohlásila o Richardu Bransonovi v roce 2011. Globální společnost oznámila, že jako první člověk si Sir Richard koupil dřívější planetku Pluto za dosud nezjištěnou sumu. Ironií je, že tomuto oznámení – ačkoli bylo vypuštěno právě na prvního dubna – věřilo hodně lidí. Rozhodně šlo o jeden z těch důvěryhodnějších žertů z jeho seznamu. Richard Branson je zkrátka králem podobných vtípků.

7.Amazon Dash Button

Každý na 1. dubna očekává různé vtipy a nachytávky, takže to možná není nejlepší den na to, abyste dělali velká prohlášení. Přesto se Amazon rozhodli pro něco nečekaného a právě v tento den spustil novinku Amazon Dash. Oním novým produktem mělo být tlačítko, které může být použito pro okamžitý nákup zboží, které máte fyzicky poblíž. Tak například pokud budete mít tlačítko Dash poblíž čisticího prostředku a ten začne docházet, můžete si ho zavčasu dokoupit pouhým klikem. Spousta lidí si pomyslela, že je to příliš dobré na to, aby to fungovalo, a zpočátku tomu nevěřili.

8.Zubní pasta Whopper Burger King

Burgery z tohoto řetězce jsou tak vyhlášené, že chlapec z reklamy na zubní pastu s příchutí burgeru si nečistil své zuby po celé dva týdny jen proto, aby mohl tu delikátní chuť zachovat. To musel ale jen do doby, než tento řetězec představil zubní pastu Whopper. Skvělá self-promo marketingová kampaň, nemyslíte?