5 kroků, které pomohou ke zdravějšímu tělu a mysli

Léto nelze nemilovat! Zatímco jsme si ale užívali dovolenou, teplé počasí a dýchánky s přáteli, pravděpodobně jsme také jedli a pili mnohem více, než bychom měli, a zároveň jsme toho asi ani moc nenaspali. Podzim ovšem klepe na dveře, a tak je nejvyšší čas začít přemýšlet o tom, jak zregenerovat tělo i mysl.

Pijte více vody

Zatímco v noci spíte, vaše tělo žízní, a tak je nejdůležitější hned po ránu doplnit tekutiny. Nejlepší způsobem je po probuzení vypít teplou vodu s citronem, která jemně probudí váš organismus. Zároveň vždy pijte tekutiny v pokojové teplotě. Když je totiž voda moc studená, cévy se zužují a brání hydrataci. Mnoho lidí taktéž rádo pije po ránu kávu, což nevadí. Po kávě si však vždy dejte vodu, abyste předešli dehydrataci.

Zaměřte se na spánek

Spánek je pro vaše zdraví bezesporu důležitý. Kvalitní spánek navíc přispívá ke správné funkci metabolismu, pomáhá tělu se hojit a vaše mysl lépe zpracovává události dne. Studie ukazují, že ideální doba spánku je mezi sedmi až osmi hodinami a přestože potřeby každého jedince se liší, vhodná doba ke spánku je mezi desátou hodinou večerní a šestou hodinou ranní.

Hýbejte se

To, že je lidské tělo stvořené k pohybu, je neoddiskutovatelný fakt. Nedostatek fyzické aktivity má ale zároveň negativní efekt na vaše zdraví. Přestože tedy doporučujeme pravidelně navštěvovat posilovnu nebo nejrůznější skupinové lekce, rozhýbat se můžete i obyčejnou chůzí místo toho, abyste jezdili do práce autem nebo autobusem. A pokud pracujete v kanceláři, pamatujte na pravidelné procházky po pracovišti a během pauzy na oběd se jděte alespoň kousek projít. Protáhnete si tak nohy a vyčistíte mysl.

Meditujte

Existuje hned několik vědecky prokázaných výhod meditaci, nemusí se však jednat o žádnou pokročilou techniku. Na meditaci je totiž nejgeniálnější to, že ji můžete provádět kdykoli a kdekoli. Ať už jste v kanceláři, doma nebo v autobusu. Začínejte a končete tak svůj den alespoň pětiminutovou meditací a nebojte se si přes den vzít pár minut jen pro sebe. Stačí jen zavřít oči a soustředit se na svůj dech. To vám pomůže zbytečně se nestresovat a získat kontrolu nad problémy, které možná zažíváte.

Začněte den správně

Nejlepší způsob, jak začít den, je výživná snídaně. Zkuste například smoothie, ovesnou kaši nebo čerstvě vymačkaný pomerančový džus. A pokud nejste ranní ptáče a nemáte čas na snídani doma, ničemu to nevadí. Vypijte tak místo toho alespoň sklenici vody nebo si na cestu do práce umixujte smoothie.

Pamatujte však, že nejvyšší čas začít regenerovat své tělo a mysl je právě nyní. Žádné výmluvy. Ať už tedy potřebujete finanční výpomoc na permanentku do fitness centra nebo si nakoupit zdravější potraviny, mikro půjčka od Ferratum Money je tu pro vás. Zažádat o ni můžete online a peníze budete mít na účtu během několika hodin.