Závody v rallycrossu – od historie až po současnost

Rallycross je rychlostní závod kombinující klasickou rallye a závody na okruhu, který divákům nabízí vzrušující tratě. Auta rallycrossu jsou silnější než ta v F1 a závodníci testují své hranice na tratích, které jsou částečně zpevněné a částečně nezpevněné. Vítěz přitom bere všechno.

Historie rallycrossu

Rallycross (RX) byl vymyšlen televizním producentem Robertem Reedem v roce 1967. Britská televizní stanice ITV sezvala skupinu rallye závodníků, aby soutěžili na okruhu Lydden Hill v Kentu ve Velké Británii. Brzy se tento závod stal velmi populárním a stal se z něj „must see“ televizní pořad v Británii. Poté netrvalo dlouho a rallycross se stal regulérní sportovní disciplínou.

V následujících letech se rallycross rozšířil do Evropy a v roce 1969 se v Nizozemí konaly první hry a první závody se uskutečnily ve Švédsku v roce 1971. V roce 2014 se pak uskutečnilo první Mistrovství světa v rallycrossu, kde zazářil norský závodník Petter Solberg.

Proč rallycross?

Red bull průvodce pro rallycross to vystihl nejlépe, když v něm bylo napsáno: „Auta, která sem diváci přišli sledovat, jsou jako vysoce výkonné hatchbacky, akorát mnohem silnější. Jen si představte manuální převodovku, 600 koní a pohon na všechny čtyři s turbo akcelerátorem, který poskytuje zrychlení z nuly na sto za méně než dvě vteřiny.“ A toto vše můžete sledovat z pohodlí místa v amfiteátru. Pokud tedy vůbec dokážete u takové podívané v klidu posedět.

Letošní Mistrovství světa začalo v dubnu v Barceloně a během roku se bude konat v dalších zemích. Popularita mistroství přitom stále roste, což dokazuje vzrůst diváků o 22 % v letech 2017 a 2018, a může se teď tak pochlubit neuvěřitelnými 678 miliony diváků. I v současnosti je však historie rallycrossu velmi důležitá a okruh Lydden Hill je nejen místem, kde se konají zkušební testy na mistrovství, ale zůstává i nadále domovem tohoto sportu

Inovace v rallycrossu: partnerství pro inspirující společnosti

Na letošní Mistrovství světa v rallycrossu a na ta nejrychlejší a nejvíce inovativní auta jsou zvědaví všichni, neméně poté na závodníky STARD týmu, kteří jsou jedni z hrdých účastníků tohoto závodu. STARD je totiž výzkumná společnost zaměřující se na vývoj a inovace v motosportu, závodění a vysoce výkonných technologiích.

A tam, kde se potkává nadšení pro závodění a technologie, musí zároveň být partnerství. STARD a Ferratum zároveň sdílí stejnou vizi, co se rychlosti a inovací týče, a my můžeme říct, že jsme velmi pyšní na to, že jsme spolu se STARD hlavním sponzorem letošního mistrovství. „Naše společné partnerství v letošním Mistrovství světa v rallycrossu nám umožňuje přiblížit naše služby a naši značku ještě širšímu publiku – některá z těch nejrychlejších aut jsou perfektní shodou pro stejně rychlé služby, které Ferratum nabízí,“ vysvětluje Jorma Joketa, zakladatel a výkonný ředitel společnosti.

Společnost STARD zároveň pokračuje ve své úspěšné historii v rallycrossu a jejich tým se účastní mistrovství od roku 2015. Zmiňované partnerství zahrnuje provize a řízení dvou nových automobilů Ford Fiesta RXS Evo, které byly vyvinuty týmem společnosti a pyšní se logem Ferratum. Však si přečtěte o partnerství sami a my se na vás budeme těšit na mistrovství!