Je na čase přehodnotit vaše nákupní chování

Společnosti a obchodníci se často zajímají o psychologii nákupu za účelem maximalizace zisků. Pro vás, jako pro spotřebitele, však znalost této problematiky může být stejně tak prospěšná. Proto, vezmete-li psychologii nakupování v potaz, můžete jednak ušetřit a jednak dělat chytřejší nákupní rozhodnutí.

Začněte tím, že poznáte své nákupní JÁ

Již jsme se podívali na to, jaký typ člověka jste podle vaše vztahu k utrácení, což ukazuje propojení mezi tím, jak se díváte na peníze, a mezi vaším nákupním chováním. Jsou pro vás peníze příčinou všeho zlého? Nebo naopak vidíte peníze jako lístek ke štěstí? Možná se váš pohled na peníze mění v závislosti na tom, v jaké fázi života se zrovna nacházíte. Když zrovna prožíváte zlé časy, třeba odhodlaně šetříte, a když se vám v životě vše daří, tak vás naopak nic nezastaví.

Mnoho lidí se chová odlišně v různých situacích, co se peněz týče. Tak například, hospodárný nákupčí se může lehce proměnit ve fanatického nákupčího, jakmile jede do zahraničí  na výlet. Avšak abyste dokázali držet vaše výdaje v rovnováze, je dobré znát vaše tendence k utrácení. Tak totiž budete schopni dělat vědomější finanční rozhodnutí.

Psychologie nakupování

Existují lidé, kteří zasvětí celý svůj život studiu toho, jaké faktory ovlivňují nákupní chování člověka. A to zahrnuje vše od počasí přes teplotu v obchodě až po hudbu, která na daném místě zrovna hraje.

A jak vysvětluje článek v magazínu Forbes, mnoho společností čím dál více spatřuje, že v celkové zkušenosti z nákupu hrají tyto faktory důležitou roli jako celek. Proto, ať už vezmeme v potaz nákupní centra nebo e-shopy, je pro finální rozhodnutí o nákupu nejdůležitější hlavně to, jak se zákazník cítí, zatímco nakupuje.

Dobrá zpráva pro vás je ta, že společnosti se chtějí ujistit, že budete mít k nákupu ideální podmínky, což je výhodné nejen pro ně, ale vy si tak můžete být jisti, že váš zájem a přání je pro ně prioritou.

Zvolte si svou zkušenost z nákupu

Je na čase, abyste se kultivovali jako někdo, kdo dokáže dělat rozhodnutí, a rozhodli se o tom, jaké zkušenosti dáváte přednost, když něco kupujete. Začněte tím, že si promyslíte, jaká máte přání, když jdete do obchodu pro určité věci nebo za nějakou službou. Mnoho lidí by například souhlasilo, že jednoduchá a nestresující nákupní zkušenost je na vrcholu jejich seznamu. Co dalšího je pro vás ale důležité?

Největší rozdíl je většinou v tom, zda něco kupujete v kamenném obchodě nebo online. Obě zkušenosti by však měly mít za následek to, že najdete přesně to, co hledáte. Ať už to budou kalhoty nebo třeba online půjčka.

Obecně vzato, osobní – tváří v tvář – zkušenosti nejsou v dnešní době vždy možné nebo žádoucí. Zamyslete se například nad tím, jak se cítíte v bance, když čekáte, až přijdete na řadu. Možná nemáte připravené všechny nezbytné podklady nebo na osobní schůzku nemáte čas.

A to je také jeden z důvodů, proč nejrůznější finanční instituce spatřují výhodu v online službách na poli zákaznických zkušeností. Však se podívejte sami, jaké půjčky nabízíme a zjistěte, jak mohou být finanční služby příjemnou zkušeností.