5 tipů, jak se psychicky připravit na zimu

Přestože s sebou zima nesporně přináší některá pozitiva jako například Vánoce, sníh, cukroví, svařené víno a lyžařskou sezonu, pro mnohé z nás může být toto období psychicky náročné. Budíme se za tmy, do práce jezdíme za tmy a domů se vracíme také za tmy. Proto není žádným překvapením, že jsme v zimě méně aktivní, nevídáme se tolik s přáteli a naše energie pomalu ubývá. Zima ovšem nemusí být tak hrozná. Máme pro vás pět tipů, jak toho docílit.

1.      Jděte ven!

Ať už jste sebevíc zaneprázdněni a ať už je venku sebevětší zima, právě v tomto období je víc než kdy jindy důležité strávit nějaký čas na denním světle. To je totiž stěžejní pro to, aby naše biologické hodiny fungovaly tak, jak mají. Bez něj můžeme ztratit přirozený rytmus a lehce upadnout do deprese. Udělejte si tedy alespoň třicet minut denně na to, abyste se během dne dostali na čerstvý vzduch, a uvidíte, že se budete cítit mnohem lépe.

2.      Ono to nakonec půjde, musí

Zima je tím, čím je. To je bez diskuzí, a čím dříve přijmete fakt, že se během zimního období možná někdy budete cítit pod psa, tím dříve se vám uleví. Nepokoušejte se tedy popírat, že to někdy stojí za starou bačkoru a přijměte zimu se všemi negativy i pozitivy. Však ono to nakonec půjde.

3.      Zachovejte si své zdravé návyky

Více než kdy jindy je nyní důležité zachovat si své zdravé návyky a pozitivní přístup, který nám pomáhá načerpat energii. Choďte tedy spát stejně, jako jste chodili v létě, vstávejte stejně pozitivně naladěni jako na jaře a uchovejte si své ranní i večerní rituály. Ať už to pro vás znamená cokoli. Může to být meditace, jóga, psaní nebo návštěva nějakého kurzu. Totiž, sezení před televizí vás jen těžko bude motivovat nebo snad inspirovat. S tím souvisí i nutnost vyváženého jídelníčku, který pomůže vybudovat silný imunitní systém a vy tak budete lépe vzdorovat všudypřítomným bacilům.

4.      Zůstaňte aktivní

Součástí předešlého tipu je i aktivní způsob života. Choďte tedy cvičit, běhat nebo jen podnikejte procházky do přírody. Fyzická aktivita totiž napomáhá k udržení dobré psychické kondice a hlavně vám pomůže překonat klasické zimní deprese.

5.      Nebuďte asociální

Posledním tipem je nutnost být trochu mezi lidmi. Ano, je lákavé jít z práce rovnou domů a lehnout si k televizi. To vám ovšem nepomůže. Udržení sociálních interakcí navíc přináší mnoho benefitů. Ať už je řeč o návštěvě kina, večeři s přáteli nebo posezení u sklenky vína.

Nechte si pomoct

Nemáte-li dostatek financí na cokoli, co by vám mohlo pomoci zimu přežít, jako je například členství ve fitness centru, zimní outfit nebo čtvrtletní kurz cizího jazyka, nezapomeňte, že ve Ferratum jsme připraveni vám pomoct. Ať už jsou vaše finanční potřeby jakékoli, naše krátkodobé půjčky jsou nejsnadnějším a nejpřístupnějším způsobem, jak mít peníze na účtu ještě ten samý den. Žádost o půjčku lze vyplnit online na webových stránkách nebo skrz mobilní aplikaci, a to během několika málo minut. Žádné papírování, žádné zbytečné otázky. Rozhodnutí, zda jsme půjčku schválili, se dozvíte během chvíle a jakmile se tak stane, peníze obdržíte ještě ten samý den.